Aby włączyć możliwość powiadamiania SMS-em klienta, o zmianie statusu jego umowy należy:
W ustawieniach systemu sprawdzić, czy mamy włączony status umowy.
W tym celu wchodzimy w: ustawienia systemu — zarządzanie polami — sprzedaż/szanse sprzedaży — szukamy status umowy i włączamy. (Proszę pamiętać, że nazwy statusów mogą Państwo edytować). Jeśli status ma być już na szansie sprzedaży, przełączamy widok na szanse sprzedaży i włączamy.
2. Następnie przechodzimy do modułu: narzędzia marketingowe
3. Klikamy dodaj w prawym górnym rogu
4. Następnie definiujemy Nazwę, czyli odniesienie do którego statusu klient ma otrzymać sms
5. Określamy typ powiadomienia – wysyłka wywoływana zdarzeniem w systemie
6. W odniesieniu wybieramy – zmiana statusu umowy
7. Przechodzimy do konfiguracji treści: wybieramy dane klienta, można dołączyć dane umowy, której zmiana statusu ma dotyczyć.
Jeśli wysyłka ma dotyczyć różnych zmian statusów, każdy z nich w ten sposób ustawiamy.
W momencie gdy będziemy w szczegółach umowy zmieniać status – system zapyta, czy chcemy powiadomić SMS-em klienta
Nie do każdego klienta musimy wysyłać sms, wtedy wybieramy nie.
Ważne: pamiętajmy, że do wysyłki SMS-ów z Berg System potrzebne jest spełnienie poniższych warunków:
zgoda klienta na wysyłkę sms – zaznaczona w systemie,
SMS nie może mieć więcej niż 160 znaków, unikamy polskich liter,
Każdy wysłany sms zapisuje się na karcie kontaktu w zakładce – SMS-y.