Przejdź do głównej zawartości

Jak stworzyć i skonfigurować Proces sprzedaży?

A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Nowy proces sprzedaży można dodać w Ustawienia systemu>Procesy sprzedaży.

Należy się upewnić, że jesteśmy na zakładce Procesy sprzedaży.

Następnie odszukujemy i klikamy przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.

Zaraz po kliknięciu Dodaj, zostanie wyświetlone okno, w którym należy wpisać nazwę tworzonego procesu.

Dodanie kroku do procesu

Po dodaniu procesu trzeba ustalić kroki, które będą go tworzyć. W tym celu klikamy przycisk Zarządzaj krokami.

Zostanie wyświetlona tabela listy kroków danego procesu, aby dodać pierwszy i kolejne klikamy przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.

W tym celu wpisujemy nazwę kroku, numer pozycji oraz ewentualny kolor, po czym klikamy Dodaj.

Dodany krok wyświetli się na liście.

Jeśli nasz proces ma składać się wyłącznie z kroków, dodajemy, tyle ile potrzebujemy i możemy korzystać z procesu w systemie. W przypadku, gdy potrzebne jest wykonanie dodatkowych czynności w ramach kroku musimy dodać checklistę.

Dodanie checklisty do kroku procesu sprzedaży

W linii nazwy kroku znajdujemy przycisk i klikamy Zarządzaj checklistą.

Po tym zostanie wyświetlona tabela checklisty dla wskazanego kroku.

Aby dodać element checklisty, odszukujemy w prawym górnym rogu przycisk Dodaj.

Zostanie wyświetlone okno dodania zadania do kroku, w którym należy uzupełnić nazwę zadania, można również od razu oznaczyć checkbox czy to zadanie ma być wymagane.

Możemy również wybrać jedno z najczęściej używanych rodzajów pola: Wydarzenia, Notatka, Załącznik, Mail, SMS, Załącznik (karta klienta). Na karcie szansy sprzedaży w ramach checklisty będzie dostępna wskazana akcja.

Udostępniamy również opcję wskazania dowolnego pola z systemu np. pola podstawowego lub dodatkowego na karcie osoby, lub firmy.

W nowym oknie, po kliknięciu na wyszukiwarkę Pole z systemu wyświetlona zostanie lista dostępnych pól do wyboru. Wybieramy to, które nas interesuje i klikamy Dodaj.

Podobnie jak w przypadku pola z listy o nazwie Rodzaj pola, tutaj również można od razu zaznaczyć, czy pole ma być wymagane. O wymagalności pola można zdecydować również później, ponieważ możemy to zaznaczyć na tabeli, bez otwierania okna edycji.

W ramach procesu sprzedaży umożliwiamy również zarządzanie krokami przejścia oraz dostępami. Jeśli chcesz skorzystać z tych opcji, sprawdź tutaj.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?