Nowy proces sprzedaży można dodać w Ustawienia systemu>Procesy sprzedaży.
Należy się upewnić, że jesteśmy na zakładce Procesy sprzedaży.
Następnie odszukujemy i klikamy przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.
Zaraz po kliknięciu Dodaj, zostanie wyświetlone okno, w którym należy wpisać nazwę tworzonego procesu.
Dodanie kroku do procesu
Po dodaniu procesu trzeba ustalić kroki, które będą go tworzyć. W tym celu klikamy przycisk Zarządzaj krokami.
Zostanie wyświetlona tabela listy kroków danego procesu, aby dodać pierwszy i kolejne klikamy przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.
W tym celu wpisujemy nazwę kroku, numer pozycji oraz ewentualny kolor, po czym klikamy Dodaj.
Dodany krok wyświetli się na liście.
Jeśli nasz proces ma składać się wyłącznie z kroków, dodajemy, tyle ile potrzebujemy i możemy korzystać z procesu w systemie. W przypadku, gdy potrzebne jest wykonanie dodatkowych czynności w ramach kroku musimy dodać checklistę.
Dodanie checklisty do kroku procesu sprzedaży
W linii nazwy kroku znajdujemy przycisk i klikamy Zarządzaj checklistą.
Po tym zostanie wyświetlona tabela checklisty dla wskazanego kroku.
Aby dodać element checklisty, odszukujemy w prawym górnym rogu przycisk Dodaj.
Zostanie wyświetlone okno dodania zadania do kroku, w którym należy uzupełnić nazwę zadania, można również od razu oznaczyć checkbox czy to zadanie ma być wymagane.
Możemy również wybrać jedno z najczęściej używanych rodzajów pola: Wydarzenia, Notatka, Załącznik, Mail, SMS, Załącznik (karta klienta). Na karcie szansy sprzedaży w ramach checklisty będzie dostępna wskazana akcja.
Udostępniamy również opcję wskazania dowolnego pola z systemu np. pola podstawowego lub dodatkowego na karcie osoby, lub firmy.
W nowym oknie, po kliknięciu na wyszukiwarkę Pole z systemu wyświetlona zostanie lista dostępnych pól do wyboru. Wybieramy to, które nas interesuje i klikamy Dodaj.
Podobnie jak w przypadku pola z listy o nazwie Rodzaj pola, tutaj również można od razu zaznaczyć, czy pole ma być wymagane. O wymagalności pola można zdecydować również później, ponieważ możemy to zaznaczyć na tabeli, bez otwierania okna edycji.
W ramach procesu sprzedaży umożliwiamy również zarządzanie krokami przejścia oraz dostępami. Jeśli chcesz skorzystać z tych opcji, sprawdź tutaj.