Przejdź do głównej zawartości

W jaki sposób zarządzać krokami przejścia oraz dostępami na procesie sprzedaży?

A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Po utworzeniu procesu sprzedaży może pojawić się potrzeba ustalenia kolejności przechodzenia między krokami oraz wskazania, który użytkownik powinien mieć do tego dostęp. Umożliwiamy to po przejściu do Ustawienia systemu>Procesy sprzedaży.

Będąc na widoku zakładki Procesy sprzedaży, klikamy w przycisk Zarządzaj krokami w ramach procesu, który chcemy zmodyfikować.

Następnie klikamy przycisk Zarządzaj krokami przejścia, który znajduje się w wierszu obok nazwy kroku.

Zarządzanie krokami przejścia

W ramach kolejnego widoku można ustalić kolejność przechodzenia między krokami. W opisywanym przypadku, dla Kroku 1, udostępnione kroki do przejścia to Krok 2 i Krok 3. Tym samym uniemożliwiamy bezpośrednie przejście z Kroku 1 do Kroku 4.

W podobny sposób można ustalić dostępne przejścia do pozostałych kroków w procesie. Całość zmian na krokach będzie widoczna na zbiorczej liście kroków.

Zwróć uwagę !

W opisywanym przykładzie w Kroku 2 założono, że jest możliwe wycofanie się z Kroku 2 na Krok 1.

Można również pozostawić ustawienia bez zmian, wówczas jest możliwa dowolna zmiana kroków — tak jak w przypadku Kroku 4 (Wszystkie kroki).

Zarządzaj dostępami

W celu dodania ograniczeń do kroku w procesie należy odszukać przycisk Zarządzaj dostępami.

Po tym zostanie wyświetlona tabela z zakładkami użytkownicy/stanowiska/grupy. Na każdej z nich można dodawać kolejno:

  • użytkownika lub użytkowników - przycisk Dodaj użytkownika

  • użytkowników przypisanych do stanowiska - przycisk Dodaj stanowisko

  • użytkowników przypisanych do grupy - przycisk Dodaj grupę

Zmiany dla poszczególnych kroków, będą widoczne na tabeli listy kroków. Jeśli nie dodamy żadnych ograniczeń, każdy użytkownik będzie mógł pracować i zmieniać kroki na procesie sprzedaży.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?