Po utworzeniu procesu sprzedaży może pojawić się potrzeba ustalenia kolejności przechodzenia między krokami oraz wskazania, który użytkownik powinien mieć do tego dostęp. Umożliwiamy to po przejściu do Ustawienia systemu>Procesy sprzedaży.
Będąc na widoku zakładki Procesy sprzedaży, klikamy w przycisk Zarządzaj krokami w ramach procesu, który chcemy zmodyfikować.
Następnie klikamy przycisk Zarządzaj krokami przejścia, który znajduje się w wierszu obok nazwy kroku.
Zarządzanie krokami przejścia
W ramach kolejnego widoku można ustalić kolejność przechodzenia między krokami. W opisywanym przypadku, dla Kroku 1, udostępnione kroki do przejścia to Krok 2 i Krok 3. Tym samym uniemożliwiamy bezpośrednie przejście z Kroku 1 do Kroku 4.
W podobny sposób można ustalić dostępne przejścia do pozostałych kroków w procesie. Całość zmian na krokach będzie widoczna na zbiorczej liście kroków.
Zwróć uwagę !
W opisywanym przykładzie w Kroku 2 założono, że jest możliwe wycofanie się z Kroku 2 na Krok 1.
Można również pozostawić ustawienia bez zmian, wówczas jest możliwa dowolna zmiana kroków — tak jak w przypadku Kroku 4 (Wszystkie kroki).
Zarządzaj dostępami
W celu dodania ograniczeń do kroku w procesie należy odszukać przycisk Zarządzaj dostępami.
Po tym zostanie wyświetlona tabela z zakładkami użytkownicy/stanowiska/grupy. Na każdej z nich można dodawać kolejno:
użytkownika lub użytkowników - przycisk Dodaj użytkownika
użytkowników przypisanych do stanowiska - przycisk Dodaj stanowisko
użytkowników przypisanych do grupy - przycisk Dodaj grupę
Zmiany dla poszczególnych kroków, będą widoczne na tabeli listy kroków. Jeśli nie dodamy żadnych ograniczeń, każdy użytkownik będzie mógł pracować i zmieniać kroki na procesie sprzedaży.