Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeImport danych
Jak zaimportować firmy do systemu?
Jak zaimportować firmy do systemu?
Tomasz Misiowski avatar
Napisane przez Tomasz Misiowski
Zaktualizowano ponad rok temu

W Berg System można zaimportować bazę firm, nie ma potrzeby przygotowywać specjalnego pliku. Warto mieć w tym pliku nr NIP czy Regon. Jeśli podczas mapowania importu zauważysz, że masz dane w kolumnie, które nie są uwzględnione w naszych nagłówkach. Wystarczy dodać to pole w polach dodatkowych i znajdzie się ono automatycznie w nagłówkach do importu.

By zaimportować Kontakty do Systemu, potrzebny jest plik Excel z zapisany jako plik CSV.
Otwórz arkusz kalkulacyjny, z którego chcesz zaimportować dane do Systemu, a następnie wybierz opcję Plik > Zapisz jako.
Spośród dostępnych rozszerzeń zapisu wybierz:

  • CSV (rozdzielany przecinkami), jeśli pracujesz na oprogramowaniu Windows (Microsoft);

  • plik CSV (rozdzielany przecinkami) zgodny ze standardem Windows, jeśli pracujesz na systemie Mac iOS (Apple).

Jak zaimportować Kontakty - Firmy?

  1. Kliknij na przycisk Kontakty na panelu nawigacji po lewej stronie i z rozwiniętej listy wybierz opcję Firmy.

import_firmy

2. Przejdź do sekcji Import, klikając przycisk widoczny w górnej części strony.

3. Po przejściu do kolejnego widoku, poniżej paska dostępnych sekcji pojawią się opcje importu. Wybierz Import firm. Następnie kliknij przycisk Wybierz plik poniżej.

  • Jeśli plik został prawidłowo przygotowany, informacje zostaną wyświetlone w tabeli.

  • Teraz można przejść do samodzielnego mapowania pliku. Jedyne co trzeba robić to przełączać się między sekcjami i przeciągać odpowiednie "klocki" .

  • Po nasunięciu tytułów na kolumny klikamy nie uwzględniaj pierwszego wiersza - co oznacza, że system nie zaimportuje nam tytułów nagłówków. Przypisujemy, do jakiego opiekuna mają być przypisane kontakty.

  • Po skończonym imporcie system wysyła na maila informację, że skończył załączać dane.

Po udanym imporcie, dane będą figurowały w module Kontakty.

Raport z importu:

Jeśli w trakcie importu system wykrył np. duble ( np. ten sam nr NIP) mamy do dyspozycji raport, w którym możemy podpatrzeć, ile kontaktów zostało zaimportowane i czy wystąpiły błędy.

Wybieramy import, który chcemy zbadać pod kątem błędów typu zdublowane numery NIP.

* Import w całości można także usunąć.

Ważne

Importować dane mogą jedynie osoby posiadające uprawnienia Administratora, mające dostęp do Ustawień Systemu.

W podobny sposób możesz wykonać import osób, współpracowników, umów, płatności i wydarzeń.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?