Przejdź do głównej zawartości

W jaki sposób wykonać import sprzedaży?

A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Import sprzedaży

Istnieją dwa sposoby przejścia do widoku importu. Pierwszy to przejście do Ustawienia systemu>Import danych>Import sprzedaży.

Następnie odszukujemy zakładkę Import danych a w niej osobną część przeznaczoną do importów sprzedaży.

Drugi sposób, aby wyświetlił się widok dla importów to przejście na Sprzedaż>Sprzedaż tabela>Import

Przygotowanie pliku do importu

Prawidłowy typ pliku, który można zaimportować to csv., jeśli nie wiesz, jak uzyskać ten format, zapoznaj się z naszą instrukcją tutaj.

Podstawowy plik do importu powinien zawierać kolumny z danymi takimi jak:

  • nr. umowy/polisy

  • data podpisania

  • data początku ubezpieczenia

  • data zakończenia

  • data wznownienia - może to być kopia daty zakończenia

  • klient osoba imię

  • klient osoba nazwisko

  • klient osoba telefon

  • klient osoba pesel

  • klient firma nazwa

  • klient firma nip

  • klient firma telefon

  • id produktu z Berg System - sprawdź tutaj jak go znaleźć

  • planowana data raty

  • wartość/przypis

  • imię i nazwisko agenta

Jeśli będziesz posiadał plik z tymi danymi, jednocześnie będziesz mógł dodać swoją sprzedaż oraz zbudować bazę klientów, ponieważ kontakty zostaną dodane jednocześnie ze sprzedażą.

Import przygotowanego pliku

Plik w formacie csv. należy przeciągnąć lub dodać do dedykowanego do tego celu pola na zakładce import sprzedaży.

System po chwili zaczyta plik, zmieni się widok i pojawią się dodatkowe opcje dla importu oraz możliwość mapowania kolumn.

Dodatkowe opcje importu sprzedaży

Przed wprowadzeniem danych do systemu Berg System zdecyduj, w jaki sposób będą podpięte karty osób oraz firm. Do wyboru są dwa warianty:

  • Standard (po [PESEL, NIP, REGON])

  • Zaawansowane (para [PESEL, NIP, REGON] + Opiekun)

Jeśli nie jest to Twój pierwszy import i chcesz wrzucić kolejną sprzedaż, ale w Twojej sytuacji nazwy polis ją takie same jak wcześniejsze, a jedynie różnią się datą podpisania, możesz skorzystać z opcji w polu dodatkowe sprawdzenie.

Gdy podczas importu system znajdzie polisy o tej samej nazwie, ale włączysz sprawdzenie daty podpisania i współpracownika, zostanie dodana nowa sprzedaż do kontaktu, bez nadpisywania starej.

Mapowanie danych z importu

Dane z wczytanego pliku należy odpowiednio zmapować, aby dane poprawnie podstawiły się w systemie.

Na obrazku poniżej przedstawiony jest przykład takiego mapowania dla pola Tytuł (nazwa umowy/numer polisy). Należy przeciągnąć zaznaczony element w puste miejsce nad kolumną i upuścić.

Kolumna podświetli się na zielono, tak abyś wiedział, że już została przypisana. w identyczny sposób należy postąpić z pozostałymi kolumnami, z których dane chcesz importować. Nie musisz oznaczać wszystkich w pliku, jeśli nie ma takiej potrzeby.

Aby ułatwić korzystanie z tej opcji, pola zostały podzielone na zakładki nad tabelą. W ten sposób łatwiej odszukać właściwe pole.

Po oznaczeniu wszystkich kolumn poniżej tabeli znajdują się funkcje, które zminimalizują wystąpienie błędów oraz ułatwią pracę w przyszłości.

Pierwszą z nich jest checkbox Nie uwzględniaj 1 wiersza, dzięki której do systemu będą wrzucone tylko dane bez nagłówka tabeli z pliku CSV. Jeśli w Twoim pliku nie było nazw kolumn, nie zaznaczaj go.

Drugą z możliwości jest opcja zapisania wcześniej zmapowanego układu do szablonu, wraz z możliwością nadania nazwy.

Dzięki temu przy kolejnych importach sprzedaży wystarczy, że wybierzesz zapisany szablon. Układ pól wczyta się automatycznie, jeśli nie zostanie zmieniona kolejność kolumn w importowanym pliku.

Zakończenie importu

Po uzupełnieniu pól i wykonaniu wymaganych kroków klikamy Importuj.

Gdy import zakończy się sukcesem, na ekranie zobaczysz komunikat: Dane zaczytane, dostaniesz powiadomienie po zakończeniu importu.

Może zdarzysz się sytuacja, gdy import się nie powiedzie i otrzymasz komunikat Wystąpił błąd. Najczęściej ma to miejsce, gdy nie uzupełni się jednego z wymaganych pól. Zamknij okno z komunikatem i sprawdź, czy wszystko zostało wypełnione.

Jeśli nie znajdujesz miejsca, które mogłoby stanowić problem, skontaktuj się z nami.

Plik do importu sprzedaży:

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?