Import sprzedaży
Istnieją dwa sposoby przejścia do widoku importu. Pierwszy to przejście do Ustawienia systemu>Import danych>Import sprzedaży.
Następnie odszukujemy zakładkę Import danych a w niej osobną część przeznaczoną do importów sprzedaży.
Drugi sposób, aby wyświetlił się widok dla importów to przejście na Sprzedaż>Sprzedaż tabela>Import
Przygotowanie pliku do importu
Prawidłowy typ pliku, który można zaimportować to csv., jeśli nie wiesz, jak uzyskać ten format, zapoznaj się z naszą instrukcją tutaj.
Podstawowy plik do importu powinien zawierać kolumny z danymi takimi jak:
nr. umowy/polisy
data podpisania
data początku ubezpieczenia
data zakończenia
data wznownienia - może to być kopia daty zakończenia
klient osoba imię
klient osoba nazwisko
klient osoba telefon
klient osoba pesel
klient firma nazwa
klient firma nip
klient firma telefon
id produktu z Berg System - sprawdź tutaj jak go znaleźć
planowana data raty
wartość/przypis
imię i nazwisko agenta
Jeśli będziesz posiadał plik z tymi danymi, jednocześnie będziesz mógł dodać swoją sprzedaż oraz zbudować bazę klientów, ponieważ kontakty zostaną dodane jednocześnie ze sprzedażą.
Import przygotowanego pliku
Plik w formacie csv. należy przeciągnąć lub dodać do dedykowanego do tego celu pola na zakładce import sprzedaży.
System po chwili zaczyta plik, zmieni się widok i pojawią się dodatkowe opcje dla importu oraz możliwość mapowania kolumn.
Dodatkowe opcje importu sprzedaży
Przed wprowadzeniem danych do systemu Berg System zdecyduj, w jaki sposób będą podpięte karty osób oraz firm. Do wyboru są dwa warianty:
Standard (po [PESEL, NIP, REGON])
Zaawansowane (para [PESEL, NIP, REGON] + Opiekun)
Jeśli nie jest to Twój pierwszy import i chcesz wrzucić kolejną sprzedaż, ale w Twojej sytuacji nazwy polis ją takie same jak wcześniejsze, a jedynie różnią się datą podpisania, możesz skorzystać z opcji w polu dodatkowe sprawdzenie.
Gdy podczas importu system znajdzie polisy o tej samej nazwie, ale włączysz sprawdzenie daty podpisania i współpracownika, zostanie dodana nowa sprzedaż do kontaktu, bez nadpisywania starej.
Mapowanie danych z importu
Dane z wczytanego pliku należy odpowiednio zmapować, aby dane poprawnie podstawiły się w systemie.
Na obrazku poniżej przedstawiony jest przykład takiego mapowania dla pola Tytuł (nazwa umowy/numer polisy). Należy przeciągnąć zaznaczony element w puste miejsce nad kolumną i upuścić.
Kolumna podświetli się na zielono, tak abyś wiedział, że już została przypisana. w identyczny sposób należy postąpić z pozostałymi kolumnami, z których dane chcesz importować. Nie musisz oznaczać wszystkich w pliku, jeśli nie ma takiej potrzeby.
Aby ułatwić korzystanie z tej opcji, pola zostały podzielone na zakładki nad tabelą. W ten sposób łatwiej odszukać właściwe pole.
Po oznaczeniu wszystkich kolumn poniżej tabeli znajdują się funkcje, które zminimalizują wystąpienie błędów oraz ułatwią pracę w przyszłości.
Pierwszą z nich jest checkbox Nie uwzględniaj 1 wiersza, dzięki której do systemu będą wrzucone tylko dane bez nagłówka tabeli z pliku CSV. Jeśli w Twoim pliku nie było nazw kolumn, nie zaznaczaj go.
Drugą z możliwości jest opcja zapisania wcześniej zmapowanego układu do szablonu, wraz z możliwością nadania nazwy.
Dzięki temu przy kolejnych importach sprzedaży wystarczy, że wybierzesz zapisany szablon. Układ pól wczyta się automatycznie, jeśli nie zostanie zmieniona kolejność kolumn w importowanym pliku.
Zakończenie importu
Po uzupełnieniu pól i wykonaniu wymaganych kroków klikamy Importuj.
Gdy import zakończy się sukcesem, na ekranie zobaczysz komunikat: Dane zaczytane, dostaniesz powiadomienie po zakończeniu importu.
Może zdarzysz się sytuacja, gdy import się nie powiedzie i otrzymasz komunikat Wystąpił błąd. Najczęściej ma to miejsce, gdy nie uzupełni się jednego z wymaganych pól. Zamknij okno z komunikatem i sprawdź, czy wszystko zostało wypełnione.
Jeśli nie znajdujesz miejsca, które mogłoby stanowić problem, skontaktuj się z nami.
Plik do importu sprzedaży: