W programie Berg System z łatwością można zaimportować dystrybuowane produkty przy pomocy pliku CSV (jak zapisać plik CSV).
Aby wykonać taki import, w pierwszej kolejności należy przejść do Ustawienia systemu>Produkty, a następnie odszukać opcję Import produktów.
Przygotowanie danych do importu
Jeśli masz już przygotowany poprawnie plik, możesz przejść do kolejnego kroku, czyli wykonania importu.
W przypadku, gdy jeszcze nie masz takich danych, możesz skorzystać z pliku zaszytego w module. Znajdziesz go poniżej pola przeznaczonego do wrzucania pliku CSV - kliknij Pobierz szablon.
W pliku dodaliśmy nazwy kolumn, które odpowiadają polom w systemie wraz z podpowiedziami i przykładowymi danymi.
Pola wymagane to:
rodzaj produktu
producent produktu
nazwa produktu
Pozostałe pola dotyczą prowizji i choć nie jest konieczne ich uzupełnienie do samego dodawania produktów, będzie przydatne przy rozliczaniu prowizji. Pola dotyczące prowizji znajdujące się ustawieniach produktu zostały omówione osobno tutaj, jeśli nie wiesz których oznaczeń użyć w pliku produktów.
Import produktów
Gdy będziesz miał przygotowany plik, przeciągnij i upuść go w wyznaczonym polu, lub kliknij i dodaj jako załącznik.
Po chwili plik się wczyta, dane zostaną wyświetlone i pojawi się możliwość mapowania pól.
Oznacz kolumny z pliku w tym widoku tak, jakbyś chciał, aby były zaimportowane do systemu.
Po nadaniu tytułu odpowiednim kolumnom dane są gotowe do importu.
Pod tabelą z danymi znajdują się dwie bardzo pomocne opcje:
Nie uwzględniaj pierwszego wiersza — nagłówki kolumn z pliku nie zostaną zaimportowane.
Zapisz szablon i podaj nazwę — jeśli import produktów miałby się powtórzyć, dodaj swoją nazwę szablonu, tak aby zapisać sporządzony układ kolumn i przyśpieszyć swoją pracę w przyszłości.
Na koniec zatwierdź całość przyciskiem Importuj. Po chwili wyświetli się komunikat informujący o zaczytaniu danych.
Informacje po imporcie znajdziesz w Ustawienia systemu>Produkty, zakładka Historia importów.