Przejdź do głównej zawartości

Jak dodać nowy Produkt ?

A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano dzisiaj

W celu dodania produktu otwórz Ustawienia systemu i odszukaj zakładkę Produkty.

Każdy produkt ma określony rodzaj oraz producenta, do których jest przypisany. Rodzajem może być dla ubezpieczeń np. na życie, grupowe, chorobowe a dla banków np. lokata czy kredyt, natomiast producent to np. Warta, PZU, itp.

Przed dodaniem produktu konieczne jest stworzenie listy rodzajów produktów oraz producentów. W zależności od typu systemu, który został wybrany podczas rejestracji, część danych może być zaproponowana w systemie. Możesz z nich skorzystać lub stworzyć własne, co opisujemy poniżej.

Dodawanie rodzaju produktów

Aby dodać nowy rodzaj produktu, będąc cały czas w widoku Ustawienia systemu>Produkty zmień zakładkę na Rodzaje produktów.

Następnie kliknij przycisk Dodaj, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. Po tym zostanie wyświetlone okno, w którym należy wpisać nazwę rodzaju produktu oraz określić jego typ.

Dostępne typu produktów:

  • podstawowy

  • obligacje

  • udziały

  • apartamenty inwestycyjne

  • fotowoltaika

  • pompy ciepła

  • mieszkania

  • rachunek

  • kredyt

  • karta

  • lokata

  • kredyt rachunek

Podpowiedź

Dla większości produktów wystarczy pozostawić domyślny wybór, czyli typ podstawowy. Można go elastycznie dopasować do swoich potrzeb. Wybierz jeden z pozostałych typów, jeśli uznasz, że jest lepiej dopasowany do Twojej branży.

Po wpisaniu nazwy i wskazaniu typu zatwierdź nowy rodzaj przyciskiem Dodaj.

Dodanie producenta produktów

Po dodaniu rodzaju produktu trzeba przejść do zakładki obok o nazwie Producenci produktów.

Następnie, tak jak w poprzednim kroku, należy kliknąć przycisk Dodaj w prawym górnym rogu, po czym wyświetli się okno dodawania producenta. Wpisz nazwę produktu, oraz opis, jeśli jest konieczny.

Nowego producenta zatwierdź przyciskiem Dodaj.

Dodanie produktu

Po dodaniu rodzaju produktu oraz producenta można przejść do właściwego dodawania produktu. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk Dodaj w prawym górnym rogu ekranu.

W nowo otwartym oknie znajduje się szereg pól do wypełnienia oraz pól wyboru.

  • Nazwa — w tym polu wpisz nazwę sprzedawanego produktu.

  • Identyfikator produktu — numer identyfikacyjny, który jest przypisany do produktu np. w pliku od towarzystw, pole może pozostać puste.

  • Rodzaje produktów — wybierz rodzaj z listy dostępnych, lub te, dodane wcześniej.

  • Producenci produktów — wybierz producenta z listy dostępnych, lub tego, który został dodany wcześniej.

  • Czy rozliczać prowizję — tę opcję należy włączyć, jeśli chcesz rozliczać w systemie prowizję — więcej informacji na temat rozliczania znajdziesz tutaj.

Zmiany zatwierdź przyciskiem Dodaj, lub Dodaj i przejdź, jeśli chcesz zobaczyć ustawienia zaawansowane produktu.

W widoku kartoteki utworzonego produktu znajdziesz więcej opcji konfiguracyjnych, które dotyczą specyficznych grup produktów, w tym inwestycyjnych, magazynowych czy rozliczeń prowizyjnych.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?