Jeśli zarządzasz zespołem sprzedaży, to pewnie znasz to uczucie, gdy nie wiesz, kto dowiózł wynik? Kto rzeczywiście działa, a kto tylko „coś tam robi”? Kto powinien dostać premię, a kto potrzebuje wsparcia?
I żeby w końcu rozwiązać ten problem, wprowadziliśmy w Berg System targety sprzedażowe. To funkcjonalność, dzięki której nie tylko ustawisz cele, ale też łatwo sprawdzisz ich realizację, a potem rozliczysz prowizje – automatycznie.
W pierwszej kolejności musisz włączyć moduł targetów, opis jak to zrobić znajdziesz tutaj.
By dodać swój pierwszy target, należy przejść w Zarządzanie zespołem>Targety, a następnie kliknąć Dodaj w prawym górnym rogu ekranu.
Zostanie wyświetlone okno ustawień targetu, które jest podzielone na sekcje Dane podstawowe oraz Dodatkowa prowizja, a w dalszej kolejności na przypisywanie użytkowników. Sekcje zostaną omówione poniżej.
Dane podstawowe
W pierwsze kolejności wpisujemy nazwę targetu np. sprzedaż lipiec 2025, a następnie wybieramy z listy rodzaj targetu.
Do wyboru w polu rodzaj targetu znajdziemy:
Sprzedaż (ilość) - ilość sprzedaży po dacie podpisania
Sprzedaż (ilość) - ilość sprzedaży po dacie rozpoczęcia ochrony
Sprzedaż (wartość) - wartość sprzedaży po dacie podpisania
Sprzedaż (wartość) - wartość sprzedaży po dacie rozpoczęcia ochrony
Suma rat (przypis) - po dacie raty
Suma płatności (inkaso) - po dacie płatności
Kontakty (ilość) - osoby i firmy po dacie dodania
Moc w kWp - wartość kWp na sprzedaży po dacie podpisania
Punkty - wartość punktów na sprzedaży po dacie podpisania
Jeśli tworzony target ma być bardziej precyzyjny, możesz wskazać rodzaj produktów, producenta produktów oraz produkty z dostępnych w systemie.
Pola zawierają w sobie wyszukiwarkę, więc można łatwo odszukać elementy, które chciałbyś uwzględnić, bądź zostawić pola puste, aby uwzględniać całą sprzedaż.
Następnie przechodzimy do kolejnych elementów, które pomogą szczegółowo ustawić sposób przeliczania.
Cel własny czy zespołu:
Własny - wybieramy, gdy cel ma być realizowany samodzielnie przez użytkownika
Zespół - na realizację celu pracują wszyscy członkowie zespołu
Osoba przypisana (sprzedaż)
Polecający
Przypisany
Kolejne pola do uzupełnienia to: cel, okres, w którym będzie zliczany target oraz wartości minimalne.
W polu okres znajdziemy:
miesiąc
kwartał
półrocze
rok
W zależności od decyzji w polu Okres, opcje w kolejnych polach zmieniają się dynamicznie, więc można wybrać konkretny miesiąc, kwartał, półrocze lub rok.
Dodatkowo w ramach tworzenia targetu można dodatkowo uzupełnić pola ilość minimalna oraz procent minimalny.
Dodatkowa prowizja
Sekcja zawiera trzy opcje do wyboru:
Nie dodawaj dodatkowej prowizji
Dodaj prowizję stałą (kwota)
Dodaj prowizję procentową
Dodaj prowizję stałą
W tej części pola do uzupełniania to:
Prowizja w PLN
Okres rozliczenia (okres, miesiąc, rok)
Opcje wg. których ma być liczona prowizja dodatkowa
Wyszukiwarka produktów w polu Produkt
Dodaj prowizję procentową
Pola do uzupełniania to:
Prowizja w procentach
Okres rozliczenia (okres, miesiąc, rok)
Opcje wg. których ma być liczona prowizja dodatkowa
Wyszukiwarka produktów w polu Produkt
Po ustaleniu danych targetu całość zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.
Przypisywanie użytkowników do targetu
Po zapisie ustawień i danych targetu automatycznie zostanie wyświetlona strona, na której będziemy mogli rozpocząć przypisywanie użytkowników po stanowisku lub indywidualnie.
Dodaj użytkowników po stanowisku
Pierwsza opcja to dodawanie użytkowników po stanowisku, po kliknięciu dedykowanego przycisku otwiera się okno, w którym wskazujemy użytkowników do dodania i zatwierdzamy poprzez Zapisz.
Po chwili na tabeli pojawią się użytkownicy posiadający wskazane stanowisko.
Dodaj użytkownika
Druga opcja to przypisywanie użytkowników indywidulanie, po kliknięciu przycisku Dodaj użytkownika otwiera się okno, w którym wyszukujemy właściwą osobę. Zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.
Na tabeli pojawia się wskazana wcześniej osoba.
Dodany target bedzie widoczny na liście targetów, zakładka Wszystkie oraz Miesięczne, Kwartelne, Półroczne Lub Roczne w zależności od wskazanego okresu.