Przejdź do głównej zawartości

Jak dodać i skonfigurować nowy target ?

A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano ponad 3 tygodnie temu

Jeśli zarządzasz zespołem sprzedaży, to pewnie znasz to uczucie, gdy nie wiesz, kto dowiózł wynik? Kto rzeczywiście działa, a kto tylko „coś tam robi”? Kto powinien dostać premię, a kto potrzebuje wsparcia?

I żeby w końcu rozwiązać ten problem, wprowadziliśmy w Berg System targety sprzedażowe. To funkcjonalność, dzięki której nie tylko ustawisz cele, ale też łatwo sprawdzisz ich realizację, a potem rozliczysz prowizje – automatycznie.

W pierwszej kolejności musisz włączyć moduł targetów, opis jak to zrobić znajdziesz tutaj.

By dodać swój pierwszy target, należy przejść w Zarządzanie zespołem>Targety, a następnie kliknąć Dodaj w prawym górnym rogu ekranu.

Zostanie wyświetlone okno ustawień targetu, które jest podzielone na sekcje Dane podstawowe oraz Dodatkowa prowizja, a w dalszej kolejności na przypisywanie użytkowników. Sekcje zostaną omówione poniżej.

Dane podstawowe

W pierwsze kolejności wpisujemy nazwę targetu np. sprzedaż lipiec 2025, a następnie wybieramy z listy rodzaj targetu.

Do wyboru w polu rodzaj targetu znajdziemy:

  • Sprzedaż (ilość) - ilość sprzedaży po dacie podpisania

  • Sprzedaż (ilość) - ilość sprzedaży po dacie rozpoczęcia ochrony

  • Sprzedaż (wartość) - wartość sprzedaży po dacie podpisania

  • Sprzedaż (wartość) - wartość sprzedaży po dacie rozpoczęcia ochrony

  • Suma rat (przypis) - po dacie raty

  • Suma płatności (inkaso) - po dacie płatności

  • Kontakty (ilość) - osoby i firmy po dacie dodania

  • Moc w kWp - wartość kWp na sprzedaży po dacie podpisania

  • Punkty - wartość punktów na sprzedaży po dacie podpisania

Jeśli tworzony target ma być bardziej precyzyjny, możesz wskazać rodzaj produktów, producenta produktów oraz produkty z dostępnych w systemie.

Pola zawierają w sobie wyszukiwarkę, więc można łatwo odszukać elementy, które chciałbyś uwzględnić, bądź zostawić pola puste, aby uwzględniać całą sprzedaż.

Następnie przechodzimy do kolejnych elementów, które pomogą szczegółowo ustawić sposób przeliczania.

Cel własny czy zespołu:

  • Własny - wybieramy, gdy cel ma być realizowany samodzielnie przez użytkownika

  • Zespół - na realizację celu pracują wszyscy członkowie zespołu

Osoba przypisana (sprzedaż)

  • Polecający

  • Przypisany

Kolejne pola do uzupełnienia to: cel, okres, w którym będzie zliczany target oraz wartości minimalne.

W polu okres znajdziemy:

  • miesiąc

  • kwartał

  • półrocze

  • rok

W zależności od decyzji w polu Okres, opcje w kolejnych polach zmieniają się dynamicznie, więc można wybrać konkretny miesiąc, kwartał, półrocze lub rok.

Dodatkowo w ramach tworzenia targetu można dodatkowo uzupełnić pola ilość minimalna oraz procent minimalny.

Dodatkowa prowizja

Sekcja zawiera trzy opcje do wyboru:

  • Nie dodawaj dodatkowej prowizji

  • Dodaj prowizję stałą (kwota)

  • Dodaj prowizję procentową

Dodaj prowizję stałą

W tej części pola do uzupełniania to:

  • Prowizja w PLN

  • Okres rozliczenia (okres, miesiąc, rok)

  • Opcje wg. których ma być liczona prowizja dodatkowa

  • Wyszukiwarka produktów w polu Produkt

Dodaj prowizję procentową

Pola do uzupełniania to:

  • Prowizja w procentach

  • Okres rozliczenia (okres, miesiąc, rok)

  • Opcje wg. których ma być liczona prowizja dodatkowa

  • Wyszukiwarka produktów w polu Produkt

Po ustaleniu danych targetu całość zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Przypisywanie użytkowników do targetu

Po zapisie ustawień i danych targetu automatycznie zostanie wyświetlona strona, na której będziemy mogli rozpocząć przypisywanie użytkowników po stanowisku lub indywidualnie.

Dodaj użytkowników po stanowisku

Pierwsza opcja to dodawanie użytkowników po stanowisku, po kliknięciu dedykowanego przycisku otwiera się okno, w którym wskazujemy użytkowników do dodania i zatwierdzamy poprzez Zapisz.

Po chwili na tabeli pojawią się użytkownicy posiadający wskazane stanowisko.

Dodaj użytkownika

Druga opcja to przypisywanie użytkowników indywidulanie, po kliknięciu przycisku Dodaj użytkownika otwiera się okno, w którym wyszukujemy właściwą osobę. Zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Na tabeli pojawia się wskazana wcześniej osoba.

Dodany target bedzie widoczny na liście targetów, zakładka Wszystkie oraz Miesięczne, Kwartelne, Półroczne Lub Roczne w zależności od wskazanego okresu.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?