Przygotowanie pliku to importu
By zaimportować Kontakty do Systemu, potrzebny jest plik Excel z zapisany jako plik CSV.
Otwórz arkusz kalkulacyjny, z którego chcesz zaimportować dane do Systemu, a następnie wybierz opcję Plik > Zapisz jako.
Spośród dostępnych rozszerzeń zapisu wybierz:
CSV (rozdzielany przecinkami), jeśli pracujesz na oprogramowaniu Windows (Microsoft);
plik CSV (rozdzielany przecinkami) zgodny ze standardem Windows, jeśli pracujesz na systemie Mac iOS (Apple).
Import Kontaktów - Osób
Kliknij na przycisk Kontakty na panelu nawigacji po lewej stronie i z rozwiniętej listy wybierz opcję Osoby.
Przejdź do sekcji Import klikając przycisk widoczny w górnej części strony.
Po przejściu do kolejnego widoku, poniżej paska dostępnych sekcji pojawią się opcje importu. Wybierz Import osób. Następnie kliknij przycisk Wybierz plik poniżej.
Wskaż plik do zaimportowania na swoim dysku i potwierdź przyciskiem Prześlij.
Jeśli plik został prawidłowo przygotowany, informacje zostaną wyświetlone w tabeli.
Teraz można przejść do samodzielnego mapowania pliku. Jedyne co trzeba robić to przełączać się między sekcjami i przeciągać odpowiednie "klocki" .
Po nasunięciu tytułów na kolumny klikamy nie uwzględniaj pierwszego wiersza - co oznacza, że system nie zaimportuje nam tytułów nagłówków. Przypisujemy do jakiego opiekuna mają być przypisane kontakty.
Po skończonym imporcie system wysyła na maila informację, że skończył załączać dane.
Jeśli w trakcie importu system wykrył np. duble( np. ten sam nr pesel) mamy do dyspozycji raport w którym możemy podpatrzeć ile kontaktów zostało zaimportowane i czy wystąpiły błędy.
Wybieramy import, który chcemy zbadać pod kątem błędów typu zdublowane numery PESEL.
* Import w całości można także usunąć.
Po skończonym imporcie, dane znajdują się w module Kontakty.
Ważne
Importować dane mogą jedynie osoby posiadające uprawnienia Administratora, mające dostęp do Ustawień Systemu.
W podobny sposób możesz wykonać import Współpracowników, Umów, Płatności i Wydarzeń.
Pliki do pobrania: