Przejdź do głównej zawartości

Automatyczne przeniesienie umówionych kontaktów (leadów) z Calendly do Berg System przez Zapier

Ta wersja automatyzacji sprawia, że spotkanie umówione przez Calendly trafia od razu do systemu CRM w Berg System jako szansa sprzedaży.

N
Napisane przez Natalia Skwierawska
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Aby dodać do Berg System szansę sprzedaży z osoby, która umówiła się na spotkanie przez Calendly, należy przejść przez kilka kroków.

  1. Stworzenie Zapa

Zaloguj się na konto Zapier. W widoku Dashboard, który powinien wyświetlić się zaraz po zalogowaniu, kliknij “Create” w lewym górnym rogu.

Po naciśnięciu wybierz “Zaps”.

W nowo tworzonym Zapie, w pierwszym kroku jako Trigger wybieramy Calendly - jest to zdefiniowanie wydarzenia, które musi zadziać się w Calendly, żeby automatyzacja się uruchomiła.

Po naciśnięciu przycisku w kroku pierwszym, automatycznie włączy się panel do wyszukania aplikacji, którą chcemy dodać.

Jako trigger event wybieramy “invite created” - jest to zdefiniowanie wydarzenia, które musi zdarzyć się w Calendly, żeby automatyzacja się uruchomiła. W naszym wypadku jest to umówienie spotkania przez formularz Calendly.

Łączymy nasze konto Calendly z Zapierem klikając “Account” i logując się na konto Calendly w oknie, które się otworzyło.

W kroku “Configure” wybieramy “User” jako “Webhook subscription scope, żeby spotkania konkretnego pracownika trafiały do Berga.

W “Event Type” wybieramy jedno z umówionych spotkań (żeby automatyzacja działała, musimy mieć wcześniej umówione co najmniej jedno spotkanie w Dalendly - Zapier potrzebuje próbki danych do przetestowania automatyzacji).

W kroku “Test” wybieramy próbkę danych, na których chcemy przeprowadzić test i klikamy “Continue with selected records”. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie, automatycznie otworzy się panel do wybrania kolejnej aplikacji w naszej automatyzacji.

Wybieramy “Berg System”.

W “Action Event” wybieramy “Create Sale Opportuniety” - jest to zdefiniowanie jaka akcja ma się zadziać w Berg System po tym gdy zostanie umówione spotkanie w Calendly. W naszym przypadku jest to stworzenie szansy sprzedaży.

W “Account” wybieramy nasze konto w Bergu. Jeśli wcześniej nie używaliśmy go do żadnej innej automatyzacji, musimy je zintegrować z Zapierem. Instrukcja jak to zrobić jest pod tym linkiem: https://help.bergsystem.pl/pl/articles/8586911-integracja-berg-system-z-zapier

W zakładce “Configure” w Employee ID wpisujemy ID pracownika, do którego chcemy przypisać tworzoną szanse sprzedaży

W “Title” wpisujemy “/” i wybieramy, które z pól uzupełnionych w Calendly ma zostać użyte jako nazwa szansy sprzedaży

W “Selling Process ID” wybieramy, do którego procesu sprzedaży ma być przypisana tworzona przez Zapiera szansa sprzedaży

W “Selling Process Step ID” wpisujemy ID kroku procesu sprzedaży, do którego chcemy przypisać tworzoną szansę sprzedaży

Przechodzimy do kroku “Test” i klikamy “Test step”. Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, Zapier przeprowadzi pomyślny test i stworzy szansę sprzedaży. Żeby automatyzacja zaczęła działać, klikamy “publish”.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?