Aby dodać do Berg System szansę sprzedaży z osoby, która umówiła się na spotkanie przez Calendly, należy przejść przez kilka kroków.
Stworzenie Zapa
Zaloguj się na konto Zapier. W widoku Dashboard, który powinien wyświetlić się zaraz po zalogowaniu, kliknij “Create” w lewym górnym rogu.
Po naciśnięciu wybierz “Zaps”.
W nowo tworzonym Zapie, w pierwszym kroku jako Trigger wybieramy Calendly - jest to zdefiniowanie wydarzenia, które musi zadziać się w Calendly, żeby automatyzacja się uruchomiła.
Po naciśnięciu przycisku w kroku pierwszym, automatycznie włączy się panel do wyszukania aplikacji, którą chcemy dodać.
Jako trigger event wybieramy “invite created” - jest to zdefiniowanie wydarzenia, które musi zdarzyć się w Calendly, żeby automatyzacja się uruchomiła. W naszym wypadku jest to umówienie spotkania przez formularz Calendly.
Łączymy nasze konto Calendly z Zapierem klikając “Account” i logując się na konto Calendly w oknie, które się otworzyło.
W kroku “Configure” wybieramy “User” jako “Webhook subscription scope, żeby spotkania konkretnego pracownika trafiały do Berga.
W “Event Type” wybieramy jedno z umówionych spotkań (żeby automatyzacja działała, musimy mieć wcześniej umówione co najmniej jedno spotkanie w Dalendly - Zapier potrzebuje próbki danych do przetestowania automatyzacji).
W kroku “Test” wybieramy próbkę danych, na których chcemy przeprowadzić test i klikamy “Continue with selected records”. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie, automatycznie otworzy się panel do wybrania kolejnej aplikacji w naszej automatyzacji.
Wybieramy “Berg System”.
W “Action Event” wybieramy “Create Sale Opportuniety” - jest to zdefiniowanie jaka akcja ma się zadziać w Berg System po tym gdy zostanie umówione spotkanie w Calendly. W naszym przypadku jest to stworzenie szansy sprzedaży.
W “Account” wybieramy nasze konto w Bergu. Jeśli wcześniej nie używaliśmy go do żadnej innej automatyzacji, musimy je zintegrować z Zapierem. Instrukcja jak to zrobić jest pod tym linkiem: https://help.bergsystem.pl/pl/articles/8586911-integracja-berg-system-z-zapier
W zakładce “Configure” w Employee ID wpisujemy ID pracownika, do którego chcemy przypisać tworzoną szanse sprzedaży
W “Title” wpisujemy “/” i wybieramy, które z pól uzupełnionych w Calendly ma zostać użyte jako nazwa szansy sprzedaży
W “Selling Process ID” wybieramy, do którego procesu sprzedaży ma być przypisana tworzona przez Zapiera szansa sprzedaży
W “Selling Process Step ID” wpisujemy ID kroku procesu sprzedaży, do którego chcemy przypisać tworzoną szansę sprzedaży
Przechodzimy do kroku “Test” i klikamy “Test step”. Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, Zapier przeprowadzi pomyślny test i stworzy szansę sprzedaży. Żeby automatyzacja zaczęła działać, klikamy “publish”.