Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeIntegracjeZapier
Jak uniknąć dublowania kontaktów przesyłanych przez Zapier ? - weryfikacja po adresie email
Jak uniknąć dublowania kontaktów przesyłanych przez Zapier ? - weryfikacja po adresie email
A
Napisane przez Alina Sobiło
Zaktualizowano ponad 6 miesiące temu

W przypadku gdy kontakty dodawane są z różnych formularzy przy użyciu Zapiera, może zdarzyć się tak, że te same dane zostaną dodane i zdublują się. Aby tego uniknąć, polecamy zastosowanie w swoich Zapach nowej akcji - Find Customer by Email.

Aby móc z niej skorzystać należy edytować istniejącego Zapa, zastępując dotychczasową akcję, bądź podczas tworzenia nowego wybrać z listy w polu Event akcję Search - Find Customer by Email.

Ważne !

W przypadku edycji Zapa należy, w pierwszej kolejności, wybrać najnowszą opublikowaną wersję Berg System w Zapierze. Można to zrobić ponownie wybierając aplikację Berg System w zakładce App&event klikając Change i wyszukując na liście Berg System.

W zakładce Action wybierając pola, po których będzie weryfikowany kontakt, należy zaznaczyć Create Berg System Customer if it doesn't exist yet ?

Akcja sprowadza się do weryfikacji po adresie email, czyli czy taki kontakt już został dodany. Jeśli nie, wówczas zostanie utworzony.

Dane, które są wymagane przy korzystaniu z tej akcji to firstname, lastname, email oraz parentUser.

Gdy email wysyłany do Berg System już istnieje, nawet jeśli pozostałe dane, to znaczy imię, nazwisko czy opiekun są inne, nowy kontakt nie zostanie dodany.

Ważne!

Chcąc skorzystać z nowej akcji Find Customer by Email i zachować ciągłość procesu, należy zamienić dotychczasową akcję Create Customer na Find Customer by Email, jednocześnie zaznaczając checkbox Create Berg System Customer if it doesn't exist yet ?

Nowe kontakty nadal będą dodawane, z jednoczesną weryfikacją adresu mailowego.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?