Przed utworzeniem pierwszego szkolenia należy stworzyć działy i zakresy, w ramach których szkolenia będą tworzone.
Jeśli już masz je dodane, przejdź od razu do części Tworzenie szkolenia.
Dodawanie zakresów i działów
W trakcie dodawania szkolenia, konieczne jest wskazanie jego zakresu oraz działu. Jeśli podczas dodawania systemu nie zostały utworzone automatycznie, należy je dodać samodzielnie.
W tym celu, po przejściu w Zarządzanie szkoleniami, w części z przyciskami należy wybrać ten, z nazwą Działy, następnie kliknąć Dodaj nowy dział.
W wyświetlonym polu Nazwa wpisujemy nazwę tworzonego działu, jednocześnie zostawiając zaznaczony checkbox Aktywne, jeśli chcemy móc od razu z niego korzystać. Całość zapisujemy przyciskiem Zapisz.
Po dodaniu działu przechodzimy do następnego kroku, czyli dodania zakresu. Klikamy na przycisk Zakresy, po tym na Dodaj nowy zakres.
Podobnie, jak w przypadku działu, przy dodawaniu nowego zakresu konieczne będzie podanie jego nazwy oraz dodatkowo wskazanie z listy działu szkolenia, do którego ma należeć.
Pozostawiamy zaznaczony checkbox Aktywne, jeśli chcemy, aby wpis był do wyboru przy dodawaniu szkolenia, na koniec klikamy Zapisz.
Tworzenie szkolenia
Aby założyć pierwsze szkolenie, należy przejść do zakładek w części menu dedykowanej dla administratora, lub osoby o podobnych uprawnieniach i wybrać Zarządzaj szkoleniami.
Następnie należy wskazać rodzaj szkolenia do wyboru: zawodowe, sprzedażowe, techniczne bądź inne. Po tym klikamy w przycisk znajdujący się ponad tabelą z listą szkoleń Dodaj nowe szkolenie.
Zostanie wyświetlona lista pól, które trzeba lub można uzupełnić na krokach tworzenia nowego szkolenia. Formularz można podzielić na kilka części.
W pierwszej znajdują się dane podstawowe, takie jak:
Tytuł szkolenia
Typ szkolenia - do wyboru E-Learning, Webinar, Stacjonarne, SCORM
Cykl szkolenia - jeśli tworzone szkolenie ma być elementem istniejącego cyklu, w przeciwnym wypadku zostawiamy wpis — Brak
Obrazek graficzny - wyświetla się na podglądzie szkolenia
Zajawka szkolenia
Opis szkolenia
Terminy rozpoczęcia, zakończenia oraz publikacji
Data końca zapisów - tutaj możesz wskazać datę, jeśli chciałbyś wprowadzić zapisy
W kolejnym punkcie konieczne będzie wskazanie czasu trwania oraz zakresów i działów, których dotyczy szkolenie. Aby wpisać czas trwania, należy kliknąć przycisk Dodaj zakres.
Wówczas wyświetlą się pola wymagane, w których wybieramy z listy Dział i zakres tematyczny oraz uzupełniamy czas trwania, wyrażony w minutach.
W razie potrzeby można również dodać opis odnoszący się do zakresu tematycznego.
Po dodaniu pierwszego zakresu można również dodać kolejne, jeśli istnieje taka potrzeba, wystarczy kliknąć Dodaj zakres i ponownie pojawi się nowy zestaw pól.
Poniżej zakresów znajdziemy pola, które umożliwiają wrzucenie własnych materiałów szkoleniowych, danych organizatora oraz twórcy szkolenia.
Akceptowane formaty materiałów do wgrania to pliki pdf oraz wideo (mp4, mpeg).
Reszta pól, które pozostały do uzupełnienia na samym dole formularza to np:
Aktywne - checkbox umożliwiający włączenie lub wyłączenie szkolenia
Wymagaj podpis na certyfikacie - włącza wymagalność podpisu
Próg zdawalności - wpisujesz wartość procentową jeśli szkolenie kończy się egzaminem, jeśli nie - pozostaw pole puste
Wybierz certyfikat - do wyboru wzory szablonów do wykorzystania
Lista obecności - plik w formacie CSV, doc., DOCX, JPG, pdf, PNG, txt, WP, XLS, XLSX;
Tło certyfikatu - obsługiwany format - png ( zalecane rozmiary pliku to szerokość 1654px, wysokość 2339px, margines dolny 200px, reszta marginesów 5px);
Po ukończeniu wypełniania pól w formularzu dodania szkolenia, całość zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.
Aby użytkownicy mogli odbyć szkolenie, należy nadać im odpowiednie dostępy — opisujemy to w osobnym artykule: Jak nadać dostępy do utworzonego szkolenia?
Jeśli chciałbyś dodać własne pytania do szkolenia, zapoznaj się z naszą osobną instrukcją: W jaki sposób dodać pytania do szkolenia E-Learning?